Home » Tools » Ga aan de praat!
Tool

Ga aan de praat!

Als leidinggevende is het belangrijk dat je regelmatig stilstaat bij hoe het met werknemers gaat. Hoe gaat het met hun groei, gezondheid en hoe staat het ervoor met hun werkplezier? Dat hoeft niet altijd in officiële jaargesprekken. Het kan juist ook tijdens de meer informele momenten waarop ruimte ontstaat voor een goed gesprek. Bij het koffieautomaat, in de kantine of wanneer je allebei tegelijk een trap op loopt. Hoe gaat het vandaag met je? Hoe zit je in je vel? Wat zie je er vrolijk uit, heb je wat leuks meegemaakt? Voor deze informele gespreksmomenten is het programma Aan de praat! ontwikkeld. Aan de praat! helpt leidinggevenden bij het voeren van een goed gesprek met werknemers.

Aan de praat! is leuk, laagdrempelig en ook tijdens drukke dagen prima in te passen. Door mee te doen versterk je de verbinding met je werknemers, vergroot je het vertrouwen en zorg je voor meer werkplezier. Maak jij een praatje met je werknemers? Je kunt dat op twee manieren doen.

1. Doe mee met de wekelijkse uitdaging

Ontvang gedurende vier weken een nieuwe challenge per mail. Ga je de uitdaging aan, dan voer je op verschillende manieren een goed gesprek met werknemers. Bij iedere challenge kun je gebruikmaken van handige en leuke hulpmiddelen die speciaal voor Aan de praat! gemaakt zijn. Doe mee met deze challenge.

2.Gebruik de hulpmiddelen uit de toolbox

Gebruik onderstaande hulpmiddelen om een goed gesprek te voeren met werkgevers. Bij iedere tool staat omschreven hoe je deze kan inzetten en wat te printspecificaties zijn. Als je deze specificaties doorgeeft aan de (interne) drukker, heb je de materialen binnen de kortste keren in handen.

Tools

Meer informatie?

Delen op socials